تجربه ما در استفاده از خدمات زرین پال

تجربه ما در استفاده از خدمات زرین پال

حدود 6 ماهی میشود که ما از خدمات زرین پال استفاده میکنیم. از طریق درگاه پرداختش بخشی از روند پرداخت برنامه رو پیاده کردیم. در این مطلب در رابطه با تجربه خودمون می نویسم.

ما دقیقا چه خدماتی از زرین پال دریافت میکنیم؟

ما برای سیستم پرداخت مستقیم اپلیکیشن از خدمات زرین پال استفاده کردیم. در واقع کاربرانی که میخواهند خرید مستقیم داخل اپلیکیشن ما انجام بدن روند پرداخت رو از طریق زرین پال انجام میدهند.

نقاط قوت زرین پال

متاسفانه ما امکان استفاده از خدمات بقیه رقبای زرین پال رو نداشتیم ام که من بتوانم دقیقتر و به صورت مقایسه ای اطلاعات را در اختیار شما بگذارم اما این نقاط قوت را در استفاده از خدمات زرین پال دیدم:

  • بستر نرم افزاری قوی: روند پیاده سازی نرم افزاری سیستم پرداخت به واسطه بستر استانداردی که زرین پال طراحی کرده بود خیلی ساده بود. زرین پال یک اپلیکیشن گوشی هم داره که از طریق اون میتوان بخشی زیادی از خدمات را از داخل گوشی هم مدیریت کرد. داخل پنل و داخل اپلیکیشن همه چیز ظاهر خوبی دارند و خیلی ساده قابل دسترس است.
  • قابلیت اتکایی: منظور من از قابلیت اتکا، میزان اعتمادی است که به دسترسی درست به پنل و کار کردن آن می توان داشت. در طول مدت استفاده ما تا به حال پیش نیامده که سیستم پرداخت یا پنل برای مدت زیادی (حتی در حد ساعت) قطع باشد. بنابراین از این نظر تا به حال کارکرد زرین پال برای ما بدون نقص بوده.
  • خوش قولی نسبی در پرداخت ها: تا جایی که من دیدم زرین پال سیستم پرداخت خودکار ندارد اما پس از درخواست اقدام به پرداخت می کند. برای پرداخت یک زمان مشخص اعلام می شود و در ان بازه پرداخت انجام میگیرد. در این رابطه چند باری ما با بدقولی رو به رو شدیم اما نسبتا به مجموع دفعات پرداخت نسبتا کم بود. بنابراین من این موضوع را در بین نقاط قوت زرین پال قرار دادم.
  • روند بسیار ساده پرداخت برای کاربران: این موضوع بسیار مهم بود که درگاه پرداخت زرین پال برای کاربران ساده باشد و البته روش های پرداخت متعددی داشته باشد. در این مورد هم زرین پال تا به حال هیچ مشکلی برای ما ایجاد نکرده. کاربران به سادگی از ان استفاده می کنند و نسبتا به مارکت ها هم عملکرد بهتری دارد.
  • دسترسی ساده به اطلاعات پرداخت کاربران: در پنل بخشی وجود دارد که امکان دسترسی به اطلاعات خرید کاربران را به ما میدهد. این بخش به مراتب دقیقتر از سوابق خرید کاربر در مارکت ها عمل می کند و در حل مشکلات مرتبط با پرداخت کاربران کمک زیادی به ما می کند.

نقاط ضعف زرین پال

  • پشتیبانی ضعیف: بخش پشتیبانی زرین پال به طور کلی کند است. تیکت ها گاهی تا چند روز بعد پاسخ داده می شوند و به صورت کلی پاسخگویی خیلی قوی نیست و گاهی سوال به طور مستقیم جواب داده نمی شود.
  • پیگیری مشکل برای مشکلات پرداخت: روند پیگیری برای کاربرانی که پول از حساب انها کم شده اما پرداخت انها ثبت نشده هم کمی سخت است. در واقع تنها روش پیگیری این است که با پشتیبانی مستقیما تماس بگیریم (و پشتیبانی هم به نسبت دیر پاسخ میدهد) حتی پیش امده که ما مجبور شدیم پول کاربر را به علت دیر شدن پیگیری از جیب خودمان مرجوع کنیم.

نتیجه گیری کلی

ما تا به امروز از خدمات زرین پال راضی هستیم، زرین پال را به بقیه هم توصیه میکنم.

Ali Shahdoost

من علی شهدوست مدیر محتوای مجموعه بیاموز هستم. در اینجا در رابطه با نظرات و دغدغه‌هایم می‌نویسم. در صورتی که نظری داشته باشید از خواندنش خوشحال می‌شوم.

2 comments

  • سلام آقای شهدوست، باید عرض کنم شما خیلی خوش‌شانس بودی که زرین‌پال در اکثر اوقات خوش‌حسابی و خوش‌قولی کرده در رابطه با تسویه‌حساب؛ برعکس من که آخر هر روز درخواست تسویه حساب میزنم به زرین‌کارت و طبق قول و قراری که روز اول داشتیم باید اولین درخواست بصورت آنی به کارت واریز بشه ولی حداقل در هفته دوبار با مشکل “درحال خروج” مواجه میشم و جالب اینجاست که اگر تیکت نزنم و تماس نگیرم بابت پیگیری این موضوع، وجه درخواستی در ساعات اولیه روز بعد به کارتم واریز میشه و برعکس اگر طوری باشه که واقعاً به آن پول نیاز داشته باشم و پیگیری کنم در خوشبینانه‌ترین حالت آخر وقت اداری فردای آن روز، تسویه حسابی که آنی بوده و روز قبل باید پرداخت میشده رو زحمت می‌کشن واریز می‌کنن؛ این مورد هم اگر براتون قابل هضم نیست تصویر پاسخ آقای امیری در تیکت رو می‌تونم براتون آپلود کنم. موارد زیاد هست و دست کم سالی 50 بار مشکل تسویه حساب داریم با آقایون و تنها پاسخی که میدن قطعی سوئیچ بانک هستش که گویا خودشون هم بدشون نمیاد سوئیچ قطع بشه چرا که بهرحال مبالغ یک روز بیشتر در حساب زرین پال میخوابه. تنها پاسخ غیر تکراری که بعد از سه سال عنوان فرمودن اینکه قراره زرین کارت بخاطر اختلال در تسویه حساب عوض بشه. تعجب من از تجربه خوب شما وقتی بیشتر شد که دیدم در مورد ابرآروان هم نظرتون برعکس حقیقته به همین خاطر جالب بود برام که بدونم چرا همیشه تجارب شما خلاف تجربه دیگران از سرویس‌های مذکور هستش…

    • سلام. طبیعتا ممکنه تجارب بدی هم با مجموعه ها وجود داشته باشه. بنده نظر شما را هم منتشر میکنم تا دوستان بخوانند، امیدوارم دوستان در زرین پال مشکل را بررسی کنند.