وبسایت استخدامی e-estekhdam

مقایسه وبسایت‌های استخدامی ایران (سال 98)

در مدتی که به عنوان کارفرما کار کردم سابقه استفاده از خدمات مختلفی را برای استخدام نیرو داشتم. در این مطلب کمی در رابطه با تجارب قبلی و امروزی روی وبسایت‌های مختلف استخدامی مینویسم. توجه داشته باشید که این مطلب یک آگهی نیست و یک نقد و بررسی کامل هم نیست بلکه یک مقایسه وبسایت‌های استخدامی فارسی است که با توجه به تجربیات شخصی من نوشته شده، در صورتی که شما هم تجربیاتی در این رابطه دارید میتوانید ان را در بخش نظرات به این مطلب اضافه کنید تا دیگران از ان استفاده کنند.

وبسایتهای استخدامی برتر فارسی

ای-استخدام (e-estekhdam.com)

ای-استخدام در حال حاضر پربازدیدترین وبسایت استخدامی فارسی است. تبلیغات هم روی وبسایت فیدبک نسبتا خوبی دارد. اما امکانات جانبی خاصی روی وبسایت وجود ندارد و تنها اقدام به انتشار یک آگهی می کند بدون اینکه پروفایلی برای کاربر یا کارفرما داشته باشد. به صورت خلاصه، مشخصات اصلی این وبسایت عبارتند از:

  • هزینه درج آگهی: از 89هزار تومان به بالا (برای استان تهران و سال 1398)
  • میزان بازخورد: خوب برای رشته‌ها و کارهای عمومی، برای رشته‌های تخصصی مثل برنامه‌نویسی متوسط
  • نحوه ارتباط کارفرما و کارجو: کاربر روی سایت پروفایلی ندارد و باید اطلاعات را به طور مستقیم از طریق کانال مشخص شده توسط کارفرما برای او ارسال کند.
  • امکانات برای کارفرما: صفحه پروفایل کارفرما ندارد
  • محدودیت‌ها: آگهی تنها برای مجموعه‌های ثبت شده منتشر می‌شود. (در گذشته اینطور بود اما به نظر میرسد اخیرا کمی سختگیری مجموعه کمتر شده)
  • مدت انتشار آگهی: حداقل 10 روز
  • نظر من: در هر روند استخدامی توصیه میکنم یک آگهی در ای-استخدام هم منتشر شود. به ویژه اگر کار عمومی و غیر تخصصی مانند کارمندی و کار اداری مدنظر شماست.

وبسایت استخدامی e-estekhdam

ایران استخدام (iranestekhdam.ir)

ایران استخدام تنها مجموعه ای از این دست است که از یک شهرستان فعالیتش را مدیریت میکند آن هم یک شهر کوچک (مرند در آذربایجان شرقی) و از این نظر از دید من بسیار خوب عمل کرده و قابل تحسین است، پشتیبانی خوبی هم ارائه می‌کنند. ایران استخدام بازدید به نسبت خوبی دارد (کمتر از ای-استخدام)، اما جنس کاربر ان تفاوت زیادی با ای-استخدام ندارد. مهمترین نقطه قوت آن کمتر بودن هزینه انتشار آگهی است و البته یک نقطه قوت خیلی مهم دیگر هم دارد و آن به‌روزرسانی خودکار آگهی هر چند روز یکبار است (به این صورت که در طول مدت انتشار، هر چند روز یکبار آگهی مجددا به صفحه اول آورده می‌شود، در تجربه من تاثیر خیلی خوبی در موثر بودن آگهی دارد). به صورت خلاصه، مشخصات اصلی این وبسایت عبارتند از:

  • هزینه درج آگهی: از 45هزار تومان به بالا (برای استان تهران و سال 1398)
  • میزان بازخورد: متوسط به بالا برای رشته‌ها و کارهای عمومی، برای رشته‌های تخصصی مثل برنامه‌نویسی متوسط
  • نحوه ارتباط کارفرما و کارجو: کاربر روی سایت پروفایلی ندارد و باید اطلاعات را به طور مستقیم از طریق کانال مشخص شده توسط کارفرما برای او ارسال کند.
  • امکانات برای کارفرما: کارفرما میتواند پروفایل روی سایت داشته باشد اما آگهی‌ها به صورت یکپارچه روی پروفایل نمایش داده نمی‌شوند.
  • محدودیت‌ها: کارفرما باید حداقل یک مدرک شناسایی برای ایران استخدام ارسال کند. (که خیلی سخت نیست)
  • مدت انتشار آگهی: حداقل 15 روز
  • نظر من: در صورتی که می‌خواهید کمتر هزینه کنید بسیار توصیه می شود. من به شخصه معمولا آگهی را در این وبسایت هم منتشر میکنم به ویژه که با یک هزینه کمتر خروجی نسبتا خوبی برای استخدام ایجاد میکند.

وبسایت استخدامی iran-estekhdam

جابینجا (jobinja.ir)

(قبلا یک مطلب در رابطه با جابینجا نوشتم که اینجا میتوانید ان را بخوانید.)

فضای ایجاد شده توسط جابینجا با دو وبسایت قبلی تفاوت زیادی دارد. کار زیادی برای شکل دادن به نحوه ارتباط بین کارفرما و کارجو شده و یک فضا برای فعالیت این دو در سایت ایجاد شده. این موضوع گرچه از نظرهایی مفید است اما گاهی محدودیتهایی هم برای جابینجا ایجاد می‌کند. برای مثال کاربرانی که کمتر با تکنولوژی آشنا هستند خیلی کمتر در این وبسایت به عنوان کارجو ثبت نام می کنند (کاربر نمی تواند بدون ساختن پروفایل وارد سایت شود و با کارفرما مستقیما تماس بگیرد). پس یک فیلتر برای کاربران وجود دارد و این موضوع جنس کارجویان این وبسایت را کمی متفاوت از دوتای قبلی میکند. هزینه ثبت آگهی در جابینجا به نسبت خروجی ان کمی بالاست اما در صورتی که به دنبال یک متخصص به ویژه در زمینه مرتبط با کامپیوتر باشید موثرترین وبسایت به حساب می آید. به صورت خلاصه، مشخصات اصلی این وبسایت عبارتند از:

  • هزینه درج آگهی: 90هزار تومان + مالیات (تفاوتی بین استانها نیست. هزینه برای سال 1398)
  • میزان بازخورد: متوسط به پایین برای رشته‌ها و کارهای عمومی، برای رشته‌های تخصصی مثل برنامه‌نویسی خوب
  • نحوه ارتباط کارفرما و کارجو: کاربر روی سایت رزومه می سازند یا بارگذاری میکند و رزومه از طریق پنل داخل سایت برای کارفرما ارسال می شود. البته بعد از ارسال روزمه امکان تماس مستقیم وجود دارد.
  • امکانات برای کارفرما: کارفرما میتواند پروفایل روی سایت داشته باشد و آگهی ها به صورت یکپارچه برای کارجو نمایش داده می شوند. امکان ایجاد پروفایل پیشرفته هم برای شرکتهایی که آگهی بیشتری میدهند وجود دارد.
  • محدودیت‌ها: محدودیتی ندارد و نیازی به ارسال مدارک ندارد (تا به امروز)
  • مدت انتشار آگهی: 30 روز
  • نظر من: فضای ایجاد شده در وبسایت برای مدیریت رزومه‌ها بسیار خوب است. حتی میتوان از طریق همان پنل با کارجو در تماس بود. البته هزینه ارسال آگهی به نسبت بالاست و در صورتی که به دنبال یک نیروی غیر متخصص مثل یک کارمند عادی باشید ممکن است خیلی برای شما موثر نباشد. در رابطه با نیروهای متخصص حتما توصیه می شود.

وبسایت استخدامی jobinja

ایران تلنت (irantalent.com)

من تجربه دادن آگهی در ایران تلنت را نداشتم و از فیدبک انتشار در آن هم دقیقا اطلاع ندارم. البته سال گذشته با یکی از کارشناسان مجموعه تلفنی صحبت کردم و در رابطه با هزینه های انتشار آگهی سوال کردم. نحوه انتشار آگهی کمی با وبسایت های دیگر تفاوت داشت و به نحوی امکان پیدا کردن کارجو از طریق جست و جو در پروفایل‌ها وجود داشت اما هزینه استفاده از امکانات کمی بیش از ان بود که در آن زمان از ان استفاده کنم (تا جایی که به خاطر دارم حداقل از 600 هزار تومان شروع می شد). به همین خاطر آگهی در این وبسایت منتشر نکردم. با توجه به بررسی که انجام دادم ایران تلنت بیشتر توسط شرکتهای بزرگ یا شرکتهای خارجی فعال در ایران استفاده می شود. حتی صفحات وبسایت هم به صورت انگلیسی طراحی شده‌اند (که البته از دید من اصلا موثر نیست).

در صورتی که در آینده اطلاعاتی در رابطه با نحوه انتشار آگهی در این وبسایت پیدا کردم این بخش را تکمیل میکنم.

وبسایت استخدامی iran-talent

دیگر وبسایت‌ها

وبسایت های دیگری هم در زمینه استخدام فعالیت میکنند. من تجربه استفاده از بعضی از آنها مثل estekhtam.com و سه صوت جابز رو داشتم اما فیدبک خاصی از اونها نگرفتم و به نظر میرسد در حال بیرون شدن از این فضا هم هستند. در صورتی که وبسایتی وجود داشت که از دید شما جای ان در این لیست خالی بود و البته در سطح وبسایت های گفته شده بود، ان را به من در بخش نظرات معرفی کنید.

Ali Shahdoost

من علی شهدوست مدیر محتوای مجموعه بیاموز هستم. در اینجا در رابطه با نظرات و دغدغه‌هایم می‌نویسم. در صورتی که نظری داشته باشید از خواندنش خوشحال می‌شوم.

Add comment