معرفی وبسایت quera.ir

معرفی وبسایت quera.ir

پیش از همه چیز این توضیح لازم است که این یک تبلیغ نیست و من پولی هم بابت معرفی وب‌سایتها نمی گیرم. وب‌سایتهایی که به نظر خودم مفید هستند را معرفی میکنم که به نوعی کمک به آنها باشد.

quera.ir یک وب‌سایت مخصوص برنامه نویس‌هاست. یک فضا که در کنار حضور بتواند موقعیتهای شغلی را هم به انها معرفی کند و از طرفی به کارفرمایان هم امکانات خوبی برای پیدا کردن برنامه نویس خوب میدهد. چند وقت پیش به طور اتفاقی با وب‌سایت quera.ir آشنا شدم، یک پروفایل برای مجموعه بیاموز روی ان ساختم (که اینجا میتوانید ببینید) و تا مدتی به ان کاری نداشتم البته فضای وب‌سایت را دیدم و به نظرم خیلی جالب رسید.

اخیرا که میخواستیم اقدام به استخدام برنامه نویس کنیم مجددا به همین وب‌سایت بازگشتم تا در صورتی که به نظرم موثر است یک آگهی در آنجا هم منتشر کنم. چیزی که برایم جالب بود این بود که انتشار آگهی استخدام بر خلاف بیشتر وب‌سایتها در quera رایگان است، ان هم بدون محدودیت. یعنی میتوانید بعد از ایجاد پروفایل برای شرکت هر تعداد آگهی که میخواهید در وب‌سایت ثبت کنید (حالا قضاوت اینکه این مدل مالی خوبی است یا نه با من نیست) اما از دید کارفرما این موضوع خیلی خوب است.

نکته جالب دیگر کامل بودن پروفایل برنامه‌نویسها با توجه به فعالیتهای آنها در سایت است. در هر پروفایل میتوان به صورت عملی دید که توانمندی برنامه نویس در زمینه فعالیتش چقدر بوده (البته با توجه به شکل سوالات تنها توانایی حل مشکل و معما اندازه‌گیری میشود). این موضوع کمک زیادی به محک زدن توانایی پیش از حضور در مصاحبه میکند. از طرفی برنامه نویس ها هم میتوانند یک پروفایل کامل از شرکتی که مایلند در ان کار کنند ببینید و با امکانات و محیط شرکت آشنا شوند (البته من نتوانستم خیلی پروفایل بیاموز را تکمیل کنم)

به طور کلی به نظرم ایده quera خیلی خوب بود و اینکه بتواند جذب بیشتری از برنامه نویس ها داشته باشد میتواند محیط خوبی را هم برای برنامه نویس ها و هم کارفرماها ایجاد کند. امیدوارم در آینده پیشرفت بیشتر این مجموعه را ببینم.

Ali Shahdoost

من علی شهدوست مدیر محتوای مجموعه بیاموز هستم. در اینجا در رابطه با نظرات و دغدغه‌هایم می‌نویسم. در صورتی که نظری داشته باشید از خواندنش خوشحال می‌شوم.

1 comment